onsdag 25 februari 2009

Cash is king

"What ever the future takes, the future takes Visa."
Tyvärr tillhör inte Delft framtiden utan här är det Maestro eller cash som gäller. Visst, fine by me, men det är inte så fine när man står i mataffären och drar sitt Visa-kort för elfte gången och det fortfarande inte fungerar utan kassörskan måste ropa på en annan medarbetare som kommer fram, tittar lite frågande på en och säger "oh, no we don't accept Visa". Kön växer mer och mer bakom en medan kassörskan pekar lite snällt på en bankomat utanför och lovar att hålla mina matvaror medan jag går iväg för att ta ut pengar. Även om jag inte förstår holländska väl så är den bittra tonen hos kunden bakom tillräcklig för att jag ska förstå att man inte borde använda sig utav Visa-kort, det fattar väl alla!
Så ja, Delft borde tillhöra framtiden för det här vill jag inte vara med om igen!

Ta hand om er!
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar