torsdag 26 februari 2009

Världen är liten

Till helgen flyttar jag till en kollegas lägenhet här i Delft och bor där under tiden som hon är iväg på projektarbete i Sverige. Hade aldrig träffat tjejen förut, men var väldigt glad att få någonstans att bo och så visade det sig att hon är från Älmhult och också heter Bengtsson i efternamn. De andra på avdelningen här i Delft undrade om vi var släkt, men nej nej däremot så har min mamma haft henne som dagisbarn och i dagsläget så är hennes pappa chef för min pappa. Är världen liten eller är det bara Älmhult?

Annars så arbetar jag med en härlig tjej från Sverige. Hon går som trainee här i Delft och har också gjort ett år i Sverige som trainee på IKEA. Efter lite diskussion om utbildningar osv. visade det sig att även hon hade studerat i Växjö och på PIB. Hon var med i kommittén för EHVS nollning och medlem i QUL. Hon införde bland annat vår fina White night under ekonomhelgen! Haha, känns som att jag är hemma!

Ta hand om er!
/Anna

1 kommentar:

  1. det är defintivt världen som är liten!
    och kanske även någon gång då å då även Älmhult :)

    SvaraRadera