lördag 21 mars 2009

Då var det klippt...

Kinki Kapper var namnet. Fredagen den 19:e mars kl. 18.30 steg ett styck Anna Bengtsson innanför dörrarna och satte sig förväntansfull i frisörstolen. Kl. 19.15 steg ett styck kortklippt Anna Bengtsson utanför dörrarna, inte så förväntansfull längre!
Jag måste säga att jag var ganska nöjd med klippningen, förutom polisongerna, fram till idag lördag då jag står inne i omklädningsrummet på H&M och speglar mig. Kom och hjälp mig! Nog för att min frisör sa att hon medvetet klippte en asymmetrisk frisyr för att ge mig en mer varierande "look", men snälla! Just nu känns det mer som en ursäkt från hennes sida för att hon inte kan klippa rakt. Jag har två hack runt högra örat och hon har inte ens klippt en rak linje i nacken utan jag har små hårteser hängande lite här och var. Ja, vad säger man? Det är fortfarande fyra veckor kvar innan jag måste tillbaka till Sverige så förhoppningsvis hinner håret växa ut igen, annars så har jag 28 dagar på mig att hitta en klädsam mössa!

Annars har lördagen varit härlig. En promend ner till stan, tog en kopp kaffe vid ett av Delfts torg och köpte ett fång tulpaner på marknaden. Eftermiddagen spenderades på balkongen med en kopp te, njutandes av det vackra vädret. Idag var det första gången som jag kände ett hopp om att det kommer att bli en sommar även i år!





My spot for the day




Ta hand om er!
Anna

1 kommentar:

  1. Anna, du är alltid skitsnygg, oavsett om de har klippt lite klantigt :)!
    Det ser ut som du har det helt fantastiskt i vårsolen där nere iaf å fantastisk balkong!!!
    kramar annapanna

    SvaraRadera