lördag 3 oktober 2009

Målning vs. Sthlm

Lördag eftermiddag och köket har fått sig en omgång med vit färg. Köket bestående av spegeldörrar i ek, plastmatta a la ektextur, gul- och vitrandig tapet tillsammans med beige kakelplattor med rosa blommor på fick mig att säga nej till en helg i storstan med flickorna för att istället måla hela världen, eller nä, måla hela lägenheten får räcka. Imorgon får hallen en omgång och sedan kan jag nog börja andas normalt igen.

För er som inte fått den fantastiska visningen av min eminenta lägenhet kan tänka er tillbaka till tidigt 1990-tal och föreställa er en medelålders kvinna, ensamstående som säkerligen har en, två eller femton katter och röker boendes i denna lägenhet.

Vardagsrummet har fått äran att bli tapetserad i en beige/aprikos-färg med lätt mönstrat tryck. Mönstret föreställer små fjädrar som flyger omkring och eftersom tapeten är så otroligt vacker bestämdes det även för att tapetsera med samma mönster i sovrummet. Dock valdes en blå färg för att bättre kunna matcha det grå melerade plastgolvet.

Men så tänk, badrummet kan väl ändå inte vara så farligt, jag menar det är ju helkaklat. Just det ja, med ett ljusblått kakel som har mörkblå blomrankor på. Sa jag förresten att golvet, dvs den en gång blå melerade plastmattan, är totalt förstört sedan en hyresgäst rökt på toan och missfärgat allt. Så nu är mattan mer gul/brun och luktar ungefär som om katten har pissat utanför sin lilla låda.

Jag älskar min lägenhet!

1 kommentar:

  1. hahah.. låter som en otroligt härlig upplevelse du har i det nya boendet!:) ..men vill man så går det! Lycka till!!!!!

    SvaraRadera