onsdag 27 januari 2010

ord, värme och ett leende

"sov så sött darling"

Ibland förvånas jag över hur lycklig man blir över några simpla ord en sen kväll. Ord som lämnar ett leende på ens läppar och som gör att morgondagen inte alls känns så jobbig att ta tag i.

Så anledningen till att det är så tomt i min verklighet är att dimman verkar lätta upp och jag glömmer bort att skriva av mig. Semestern gav en energikick så nu planeras det för fullt på arbetet. Ett arbete som verkar ge utdelning framåt våren. Inget är sagt, men titt som tätt blinkar någon till en och slänger ut kommentarer som "det kommer att ordna sig, oroa dig inte".

Spontan som lilla jag alltid har varit har jag bokat upp mig fram till mitten av mars, men denne helg är vigd åt quality time for me and my ego! Kanske måla listerna, komma i kapp med två veckors tvätt och så lite förberedelser inför kommande vecka. Hå hå ja ja vilken lyx helg det kommer att bli!

Ta hand om er där ute i snöovädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar