fredag 8 januari 2010

s to da emester del 2

Inkommande samtal fredag kväll 22:39 från Anna lång (Återger kontentan av detta viktiga samtal).
-Hej... Jag behöver lite hjälp med vilka klänningar jag ska ha med mig.
-Hur många har du tagit fram?
-Sex stycken. Tre party-klänningar och tre om vi bara ska ut och äta.
-Ta två, en för fest och en för middag.
-TVÅ???
-Mmmm, och ett par ljusa samt ett par mörka byxor sen räcker det.
-Va? Bara så lite?

Under de kommande minuterna lade jag, Anna kort, fram packlistan för kläder, där det ingick tre party-linnen, fyra linnen för att använda under dagarna, två till tre shorts/kjol, en sval långärmad tröja och en varm tröja, ett set träningskläder samt bikini. Responsen blev något i stil med: "Ok, jag har packat ner tre surfshorts, två byxor, en varm tröja. Jag lägger tillbaka den långärmade t-shirten. Men bara fyra linnen? Men tunika då? Jag har tagit fram fem tunikor... Eller t-shirt, vart räknar jag in dem?

Observera att vi ska flyga tidig måndag morgon i fyra timmar, landa på Fuerteventura, spendera sju dagar där och sedan åka hem igen. Vi ska inte på safari någonstans i Afrika i så där 107 dagar. Dock räckte det med ett par solglasögon.

1 kommentar:

  1. jag skrattar ihjäl mig!!!! helt hysteriskt roligt. Den där anna lång måste vara helt tokig! men å andra sidan kan jag förstå henne, det är inte så lätt. Just nu inväntar hon anna kort så hon kan få smakråd om sista par skor :)
    kramar

    SvaraRadera