lördag 10 april 2010

kvarting

"Imorse när du vaknade kände du dig säkert gammal... Och det med all rätt. Du har ju trots allt levt ett kvarts sekel så nu är det anti rynk som gäller. Grattis..."

Igår klämtade klockorna för mig och jag gick in i 25-års åldern. Måste erkänna att jag har varit lite skeptisk till att fylla år och när väckarklockan ringde igår var jag inte så entusiastisk. Men efter en skönsång från min kära torebror, samtal klockan sex på morgonen av mina kära favorit föräldrar och indroppande sms hela dagen från er, mina fina vänner, känner jag att det inte är så dumt att bli någon dag äldre än man var förut. Tack alla för att ni förgyllde min dag!

Efter en solskensdag i Oslo varvar nu gamlingen ner med ett glas vin i handen och en snygg man framför sig. Det är ganska gott att leva just nu trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar