söndag 1 november 2009

söndag 23.04

Efter 6h 45min i en buss är min rumpa mer eller mindre glad att få komma ut i det fria! Lagom trött, men sista biten fick jag sällskap av en gammal kollega så det utbyttes goda tips och råd kring mat den sista timmen.

Oslo bjöd på kulturella upplevelser, men det var ingen hög standard på frukosten som B&B erbjöd, därför skickades mannen ut för att tillfredsställa damens behov. Dvs. "lompe" (populära potatisplättar som tydligen äts till allt) och pesto var inte min syn på en god frukost...

Däremot var det igår en lyrisk miss A som först traskade upp till utkiksplatsen där E. Munch fått sin inspiration till "Skriet", för att lite senare stå framför den, favoriten!

När de kulturella handlingarna var avklarade möttes härliga, gamla klasskompisen T och kompisen C upp för en fika och skvaller. Stackars mannen, två timmar av ihållande tjat från oss flickor, inte lätt, inte lätt...

Även vaktavlösningen och strosande nedför Karl Johan hann vi med så vi säger check på Oslo. Men tacka vet jag Hbg och det tropiska klimatet, för brrrr vad kallt det har varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar